Prijshandleiding

Handleiding voor prijzen en betaling

Wij willen bijdragen aan het creëren van een duurzamere markt voor muzieklessen die gegeven worden door professionele muzikanten. Dat hoort ook het adviseren van docenten bij zodat docenten een ​​eerlijke prijs voor hun lessen kunnen vragen. Een prijs die overeenkomt met de tijd die is besteed aan voorbereiding en lesgeven, én de tijd die nodig was voor de docent om het professionele niveau te bereiken dat ze hebben.

1. Hoe wijzig ik mijn prijs?
Log in op je dashboard en ga naar Mijn Account en kies het tabblad Tarief en Betalingen. Hier kun je alle verschillende prijzen uitproberen voordat je op 'Opslaan' klikt. Houd er rekening mee dat wijzigingen onmiddellijk van kracht gaan nadat je hebt deze hebt opgeslagen.

2. Kan ik ook sommige prijzen wijzigen?
Ja. Als je tevreden bent met de prijs van je lessen van 60 minuten, maar de prijs van je lessen van 45 minuten iets wilt verhogen, dan kan dat gewoon.

3. Hoe vaak kan ik mijn prijzen wijzigen?
In principe zo vaak als je wilt, maar we raden je aan dit zorgvuldig te overwegen voordat je je prijzen wijzigt, omdat dit zowel huidige als potentiële leerlingen in verwarring kan brengen.

4. Wanneer en waarom moet ik overwegen mijn prijzen te wijzigen?
We raden je aan jouw prijsstructuur minstens één keer per jaar te herzien en na te gaan of je prijs nog steeds jouw niveau van vaardigheid en ervaring weerspiegelt. Inflatie gebeurt langzaam maar geleidelijk en als je je prijzen nooit verandert, loop je het risico dat de waarde van je betalingen niet meer overeen komt met de huidige prijsstellingen.





Professionele muzikanten geven les aan bevlogen leerlingen!


5. Hoe moet ik prijswijzigingen doorgeven aan mijn huidige leerlingen?
Jij kent je leerlingen het beste en hoe je het liefst met ze communiceert. We raden je echter aan om je leerlingen ten minste 30 dagen van tevoren op de hoogte te stellen als de prijzen stijgen en dat je hen dit schriftelijk of persoonlijk tijdens een les laat weten.

6. Hoeveel moet ik in rekening brengen?
We raden je aan om na te denken over welk uurtarief je redelijk vindt in verhouding tot je ervaring en vaardigheidsniveau en de tijd die je in voorbereiding steekt. Muziekonderwijs beveelt een minimum van € 20 per uur aan.
De meeste mensen zijn het erover eens dat prijs kwaliteit moet weerspiegelen. Als je je lessen goedkoper verkoopt dan nodig is, loop je het risico een negatief signaal af te geven over de kwaliteit van je lesgeven, en loop je ook het risico mee te doen aan het verlagen van de prijzen, wat niet alleen jezelf maar ook je collega-muziekdocenten treft.

7. Ik ben bang dat het mijn leerlingen van streek kan maken als ik mijn prijs verhoog - wat moet ik doen?
Wat je ook kiest, het kan nuttig voor je zijn om te weten dat we keer op keer ervaren dat leerlingen de leeropbrengst en de kwaliteit van het onderwijs, evenals hun relatie met hun docent, belangrijker vinden dan de prijs. Het komt eigenlijk zelden voor dat leerlingen negatief reageren op prijsveranderingen. Ze weten hoe geweldig je bent en dat je lessen elke cent waard zijn.

8. Wie bepaalt de prijs van mijn lessen?
Dit doe jij zelf. We raden u echter aan om niet onder onze aanbevolen minimum betaling van € 20 per uur te gaan. Als je prijzen in rekening wilt brengen die resulteren in een betaling onder ons aanbevolen minimum, neem dan contact met ons op via [email protected] voor meer informatie over de opties.

9. Waarom is de prijs hoger dan wat ik betaald krijg?
De prijs is samengesteld uit jouw betaling + administratiekosten. De administratiekosten zijn het laagst (16,67%) wanneer de leerling een strippenkaart van 20 lessen koopt, en we dringen er bij alle docenten op aan om hun leerlingen ervan op de hoogte te stellen hoe ze de laagste prijs voor hun lessen kunnen krijgen.
Ongebruikte lessen uit een strippenkaart worden gerestitueerd, er zit geen addertje onder het gras! Het systeem is ontworpen om docenten te helpen het gesprek met hun leerlingen aan te gaan over waarom het beter is om zich toe te wijden aan een langere lesperiode.

10. Wat zijn terugkerende betalingen?
Wanneer leerlingen strippenkaarten bij je kopen, accepteren ze ook de voorwaarden van automatische betalingen, wat betekent dat, tenzij ze hun plan annuleren, hun strippenkaart automatisch wordt verlengd zodra hun laatste les van de strippenkaart is gehouden. Op deze manier kan het lesgeven gewoon doorgaan zo lang als gewenst zonder extra administratief werk voor de docent of leerling.

We raden je aan om je leerlingen van tevoren op de hoogte te stellen als je van plan bent om je prijzen te wijzigen, zodat het niet als een verrassing komt.

11. Wat gebeurt er als ik mijn prijzen wijzig en 1 of meer van mijn leerlingen een terugkerende betalingen hebben?
Leerlingen ontvangen een melding per e-mail wanneer je jouw prijs wijzigt als dit van invloed is op het product dat ze hebben - b.v. de prijs van 45 min. lessen. We raden je aan om je leerlingen van tevoren op de hoogte te stellen als je van plan bent om je prijzen te wijzigen, zodat het niet als een verrassing komt.
Als geen van je leerlingen een terugkerende betaling heeft, krijgen ze niet automatisch een melding wanneer je je prijzen wijzigt. We raden je toch aan om je leerlingen hiervan vooraf op de hoogte te stellen. Dit geeft hen ook de kans om een nieuw lesblok te kopen voordat de nieuwe prijzen van kracht worden. Het op de hoogte stellen van prijswijzigingen kan een manier zijn om studenten opnieuw vast te leggen.
Als je geen actieve leerlingen hebt, raden we je aan verschillende prijzen uit te proberen en te kijken of je een "sweet spot" voor jouw omgeving kunt vinden. Soms kiezen leraren ervoor om te beginnen met een prijs die net onder het bedrag ligt dat ze normaal zouden vragen om de aandacht van nieuwe leerlingen te trekken. Als je besluit deze strategie te volgen, raden we je aan dit pas aan het begin van je carrière te doen als je jezelf als leraar wilt vestigen en snel een kritische massa studenten wilt krijgen. Als je meer studenten wilt aantrekken, is het verlagen van je prijs niet altijd de beste oplossing en we zijn er om je te helpen. Neem contact met ons op voor meer informatie over jouw mogelijkheden voor persoonlijke marketing via [email protected].​

12. Wat gebeurt er met de bestaande strippenkaarten / openstaande boekingen en gerestitueerde lessen?
Eventuele wijzigingen in je prijs zijn alleen van toepassing op toekomstige lessen. Alles wat al in het systeem staat, wordt verwerkt naar jouw huidige prijzen. ​




Meer vragen?


Mail ons via [email protected]